Rower stacjonarny – Czy warto kupić?

Rowery stacjonarne kosztują swoje. Do tego musisz przeznaczyć miejsce na taki sprzęt. Zakup powinien więc być dobrze przemyślany. Pomoże Ci w tym poniższy artykuł. Prędko poznasz zalety i wady rowerów treningowych do domu. Dzięki temu zdecydujesz, czy przyda Ci się ten sprzęt.

Czy warto kupić rower stacjonarny? Co daje?

Spis treści:

    Komu przyda się rower stacjonarny?

    Rower stacjonarny to bardzo dobra propozycja dla osób, które lubią jeździć na rowerze, lecz nie mogą lub po prostu nie chcą korzystać z jazdy na świeżym powietrzu. Domowe treningi doceniają też alergicy, którzy w okresie pylenia drzew i traw nie są w stanie jeździć na tradycyjnym rowerze.

    Kiedy nadchodzą coraz zimniejsze dni, zapewne masz coraz mniejszą ochotę na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Z tego względu sprzęt umożliwiający domowe treningi pozwoli Ci na utrzymanie formy przez cały rok. Deszcz czy niska temperatura nie są już przeszkodą uniemożliwiającą jazdę.

    Rower stacjonarny to rzecz jasna propozycja dla każdego, kto pragnie zrzucić zbędne kilogramy i wymodelować ciało.

    Zalety rowerów stacjonarnych

    Do głównych zalet treningów na rowerach stacjonarnych należą:

    • Trening bez wychodzenia z domu – warunki panujące na zewnątrz nie zawsze sprzyjają treningom. Ćwicząc w domowym zaciszu, nie musisz martwić się o nagły deszcz czy burzę. Nie przejmujesz się także smogiem w okresie jesienno-zimowym. Wielu osobom przeszkadzają też inni biegacze czy rowerzyści, a w domu ich nie zobaczysz.
    • Urządzenie dla każdego – treningi na rowerach stacjonarnych wykonują osoby w każdym wieku, bez względu na stan zdrowia oraz kondycję. Ćwiczenia nie obciążają tak mocno stawów kolanowych, a siodełko oraz kierownicę ustawiasz w taki sposób, aby łatwo wykonywać trening w wyprostowanej pozycji. To korzystne dla całego kręgosłupa. Zakres możliwości treningów jest na tyle szeroki, że wykonywane ćwiczenia swobodnie dopasujesz do własnych potrzeb. Najlepsze rowery stacjonarne zapewniają liczne opcje regulacji.
    • Zauważalne efekty – statystyki pokazują, że podczas godziny intensywnej jazdy spalasz nawet ok. 500 kalorii. Wykonywanie ćwiczeń na takim sprzęcie umożliwia rzeźbienie sylwetki, głównie takich partii ciała jak pośladki, łydki oraz nogi. Jazda na rowerze stacjonarnym ma pozytywny wpływ na jędrność skóry, pozwala pozbyć się cellulitu. Trenując, poprawiasz ruchomość stawów oraz zwiększasz masę kości, a także stopień ich zmineralizowania. To bardzo istotne w przypadku osób starszych borykających się z problemem osteoporozy.
    • Niski próg wejścia w trening obstawiam, że zarówno Ty, jak i każdy inny czytelnik tego artykułu jeździł kiedyś na zwykłym rowerze. Rozpoczęcie tego typu aktywności nie jest bardzo trudne, prawda? Co innego np. z intensywnym i odpowiednio długim bieganiem czy treningami siłowymi. Do ćwiczeń na rowerku nie potrzebujesz ogromnej wprawy. Regularnie jeżdżąc, prędko poprawisz swoje wyniki, osiągając nowe cele.
    • Proste zasady dotyczące jazdy – mimo że każdy ma inną sylwetkę i poczucie wygody na trenażerze, łatwo przyswoić sobie wiedzę, jak ćwiczyć na rowerze stacjonarnym. Odpowiednie ubranie, obuwie, miejsce na sprzęt i kilka zasad dotyczący regulacji siodełka oraz kierownicy. Nie zastanawiasz się nad tym długo.

    Wady rowerów stacjonarnych

    Rower stacjonarny to bardzo praktyczny sprzęt, który ułatwi Ci dbanie o siebie. To nie oznacza, że jest pozbawiony wad. Te podstawowe to:

    • Cena – profesjonalne modele czasem przekraczają nawet 3000 zł. Za dobrej jakości sprzęt pasuje wydać ponad 500, a najlepiej 1000 zł. To pokaźny wydatek, ale z drugiej strony inwestycja w siebie.
    • Trening bywa nużącysą osoby, które szybko się nudzą, jeżdżąc w domu. Nie dla wszystkich brak konieczności wychodzenia z domu to w 100 procentach zaleta. W terenie zawiesisz oko na ładnym krajobrazie… lub innej osobie, która trenuje. W domu musisz sobie jakoś umilić trening, np. muzyką czy filmem. Znajdą się nawet interaktywne aplikacje czy platformy dla osób trenujących w domu. Możesz poznać wyniki innych lub pochwalić się własnymi.
    • Praca głównie dolnych partii ciała – nie da się ukryć, że jazda na stacjonarnym rowerku angażuje do pracy przede wszystkim dolne części Twojego ciała. Jeżeli chcesz wyrzeźbić całą sylwetkę, musisz pomyśleć także o innych ćwiczeniach, chociażby siłowych. W poradniku o tym, co daje jazda na rowerze stacjonarnym, wspominałem jednak o angażowaniu brzucha czy ramion. Jest to prawda, choć te partie mięśni nie będą aż tak obciążane jak pośladki, łydki czy uda.
    • Miejsce na rowerek – to nie jest duża wada, ale wypada mi o tym wspomnieć. Rowerki stacjonarne są ogólnie nieduże, zwłaszcza w porównaniu do chociażby bieżni. Mimo to wymagają trochę miejsca, a im mniejsze lokum, tym może to być większy problem.

    Ostateczny werdykt

    Jeżeli zastanawiasz się, czy warto kupić rower stacjonarny, odpowiedź jest bardzo prosta. Jeśli tylko możesz pozwolić sobie na zakup sprzętu do ćwiczeń (budżet, miejsce), zdecyduj się na niego, nie będziesz żałować. Poprawisz swoją wydolność i sylwetkę.

    Jazda na rowerze stacjonarnym jest korzystna dla zdrowia oraz kondycji, a także poprawia możliwości organizmu pod względem wytrzymałości. Znaczenie ma też rozległy zakres wykonywania ćwiczeń. Osoby w każdym wieku mogą swobodnie korzystać z tego typu urządzenia, więc stan zdrowia czy ogólna kondycja bądź waga nie są przeszkodami w zakupie.

    Rower stacjonarny to bardzo ciekawa opcja dla kobiet i mężczyzn. Trenujesz o dowolnej porze i bez względu na pogodę. Nie musisz wychodzić na siłownię, po prostu siadasz na siodełku i zaczynasz pedałować. Zwróć uwagę, że takie ćwiczenia nie tylko wyszczuplają ciało, ale też pozwalają się odstresować. Dużo korzyści!

    Oceń publikację
    [Głosy: 1 Średnia: 5]
    Subscribe
    Powiadom o
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments