W tekście znajdują się m.in. linki afiliacyjne do sklepów ze sprzętem. Otrzymuję prowizję od każdego zakupu dokonanego po kliknięciu w link. Współpracuję z sieciami afiliacyjnymi. Szczegóły w regulaminie.

Najlepsze Żarówki H7 – Jakie wybrać? Ranking 2025

author avatar
Łukasz Proszek
Aktualizacja:  6 lutego 2025
Komentarze:  36

Najlepsze żarówki H7 powinny mocno świecić, zwiększając bezpieczeństwo na drodze. Muszą też długo działać, żeby nie narazić Cię na koszty i częstą wymianę. Powstaje więc pytanie, jakie żarówki H7 wybrać? Zobacz mój aktualizowany, niezależny ranking, a prędko to ustalisz. Spotkasz w nim porządne oświetlenie do samochodu, które świetnie przechodzi liczne testy!

Żarówki H7 - ranking, opinie, jakie wybrać?

Ranking żarówek H7 2024 - TOP 5

Osram Night Breaker Laser +200%

Osram Night Breaker Laser +200%

Najlepsze żarówki H7 to Osram Night Breaker Laser +200%. Masz przed sobą najmocniejsze żarówki H7 o białej barwie światła. Generują długi snop, który oświetli nawet 150 metrów drogi przed Twoją bryką. Im częściej jeździsz po zmroku lub w deszczu, tym bardziej warto zamówić lidera rankingu. Jednocześnie te polecane żarówki H7 nie oślepiają innych kierowców. Uzyskasz pełne bezpieczeństwo.

Czy jednak dopisek +200% nie stanowi trochę marketingu? Jasne, że stanowi. W praktyce nie ma aż tak wielkiej różnicy w stosunku do standardowych żarówek. Niemniej niezależne testy H7 wykazują, że te żarówki rzeczywiście świecą jaśniej i dalej od reszty. Żywotność daje przy tym radę. Osiąga do 250 godzin. Co więcej, wielu kierowców potwierdza, że w praktyce jest jeszcze lepiej z trwałością.

Osram Night Breaker Laser +200% to bezkompromisowy wybór. Kosztują swoje, lecz ma to swoje uzasadnienie. Docenisz je zwłaszcza jesienią i zimą. Nie ma w nich także losowości: obie sztuki świecą tak samo dobrze. Kluczowe, że robią to tak, jak należy!

Ocena produktu: 9.84/10

Elta Automotive EB6477TR

Elta Automotive EB6477TR

Trudno znaleźć drugie żarówki samochodowe H7 o tak dobrym stosunku ceny do jakości jak Elta Automotive EB6477TR. Snop światła jest równomierny, daleki oraz bardzo jasny. Prędzej dostrzeżesz obiekty na swojej drodze. Temperatura barwowa osiąga 3700 K. W tej cenie (jak i w ogóle) to świetny rezultat. Barwa wpada nieco w żółty kolor, co również pasuje wielu osobom.

Te dobre żarówki z homologacją E1 ECE sprawdza się w trudniejszych warunkach. Przy słabszej widoczności nadal bez kłopotu odczytasz znaki drogowe, zauważysz pieszych oraz innych uczestników ruchu. Nie wydając wielkiej kasy, zagwarantujesz sobie i innym bezpieczeństwo na drodze. To sprawdzone żarówki H7 do jazdy nocnej. Nie straszne im deszcz, śnieg bądź mgła.

Chcąc wydać jak najmniej, lecz nie kosztem jakości, zdecyduj się na Elta Automotive EB6477TR. Zauważ także, że to jedne z najtrwalszych żarówek H7. Deklarowana (i potwierdzona wieloma testami oraz opiniami) żywotność dochodzi do 400 godzin jazdy.

Ocena produktu: 9.75/10

Osram Night Breaker Laser +150% DuoBox

Osram Night Breaker Laser +150% DuoBox

Osram Night Breaker Laser +150% DuoBox wyróżniają się znakomitą jasnością oraz zasięgiem światła. W mnóstwie innych żarówek z homologacją odbija się to na tendencji do oślepiania innych kierowców. Tutaj jest inaczej. Producent zastosował powłokę z niebieskim pierścieniem. Wszystko dobrze dostrzeżesz, również podczas deszczu bądź gorszego oświetlenia jezdni, a nie oślepisz innych.

Dobre połączenie, prawda? Zresztą sama geometria żarnika robi swoje, została świetnie zaprojektowana. To gwarancja bezpieczeństwa na drodze, przynajmniej ze strony oświetlenia samochodowego. Jak ma się sprawa z żywotnością? Znam kierowców używających tych żarówek i wielu z nich nie wymieniało ich od 50000 km! Osram Night Breaker Laser +150% to żarówki H7 o długiej żywotności.

Jakie żarówki H7 wybrać, aby świeciły mocno i równomiernie? Osram Night Breaker Laser +150% spełniają te ważne założenia. Korzystając z nich w swojej furze, uzyskasz rewelacyjną widoczność. Ponadto nie będą irytować innych kierowców.

Ocena produktu: 9.65/10

Philips X-Treme Vision Pro 150%

Philips X-Treme Vision Pro 150%

Philips X-Treme Vision Pro 150%, czyli popularne i polecane żarówki halogenowe do lamp i soczewek. Zdecydowanie jedne z najlepszych żarówek H7, jakie teraz kupisz. Dlaczego są tak dobre? Głównie przez swoją wydajność, właściwości świetlne oraz długą żywotność (do 450 godzin). Biała wiązka światła ma znakomity zasięg. Rozświetli daleki obszar przed maską Twojego samochodu.

Szybciej i pewniej zareagujesz na każde zdarzenie drogowe. Oświetlenie z pewnością Cię w tym nie ograniczy. Taka specyfika idealnie nadaje się do jazdy nocnej. Oczywiście producent chwali się autorskimi technologiami i w procentach wylicza swoją przewagę nad całą resztą stawki. Dużo w tym marketingu, ale i tak mówimy o znakomicie pracujących żarówkach halogenowych do samochodu.

Wiele testów H7 potwierdza wysoką klasę Philips X-Treme Vision Pro 150%. Tak samo jak opinie użytkowników. Masa kierowców docenia dużo lepszy komfort prowadzenia auta po zmroku i w deszczu. Wiadomo, nie są to tanie H7, lecz warte swojej ceny.

Ocena produktu: 9.51/10

Bosch GIGALIGHT +120%

Bosch GIGALIGHT +120%

Żarówki H7, które trzymają równy poziom… dosłownie! W Bosch GIGALIGHT +120% nie ma jakiejś losowości, jeżeli chodzi o konkretny egzemplarz. Kupując dwupak, masz praktycznie pewność, że obie żarówki będą świeciły tak samo. Wbrew pozorom to nie jest takie oczywiste na tym rynku. A jak te polecane żarówki H7 świecą? Bardzo dobrze – imponuje przede wszystkim zasięg mocnej wiązki światła.

Każdy kierowca doceni te żarówki w zimie lub podczas letniej ulewy. Dokładnie zobaczysz nie tylko strefę przed samochodem, ale i spory kawałek pobocza. Równomierny rozkład światła zadowala, przez co zwiększysz swoje bezpieczeństwo podczas przemierzania każdej trasy. I to również w czasie niekorzystnych warunków pogodowych. Bosch zadbał także o zredukowanie efektu oślepiania.

Żarówki samochodowe Bosch GIGALIGHT +120% to pewniak z tej kategorii. Preferując egzemplarze świecące bardziej na biało, które nie psują się zbyt szybko, masz przed sobą ciekawą opcję zakupową. Ranking żarówek H7 musiał ją uwzględnić!

Ocena produktu: 9.48/10

Philips White Vision Ultra 4200K

Philips White Vision Ultra 4200K

Jedne z najjaśniejszych żarówek H7. Ich temperatura barwowa osiąga aż 4200 K. Philips White Vision Ultra 4200K idą więc w stronę ksenonów. Realne opinie kierowców potwierdzają, że nie jest to marketing, a rzeczywistość. Ponadto te dobre H7 mają poprawną geometrię i intensywnie świecą na biało. Montując je w swojej bryce, nie straszne Ci już trudne warunki atmosferyczne bądź mgła.

Najlepsze źródło światła musi być też trwałe, prawda? Philips deklaruje nawet 350 godzin żywotności tego modelu. Dobry rezultat, wiele osób uznaje ten produkt za żarówki H7, które długo świecą. W przyszłości nie stracisz pieniędzy na częste wymiany. Jednocześnie nie zrezygnujesz z wyrazistego, białego światła. Zresztą mimo bardzo jasnego światła cena kompletu nie zwala z nóg.

Zadziwiająco dużo osób szuka żarówek H7 z efektem xenon, a Philips White Vision Ultra 4200K właśnie tym się wyróżniają. Żarówki jednocześnie pozostają praktyczne, bo wcale nie oślepiają innych osób. Świecą mocno, lecz naturalnie oraz równomiernie.

Ocena produktu: 9.36/10

Philips VisionPlus

Philips VisionPlus

Philips VisionPlus, a więc tanie i dobre żarówki H7. Przekonują żywotnością, która nie zakończy się po kilku miesiącach jak w przypadku oświetlenia od nieznanych producentów. Przez brak nadmiernego wyżyłowania świecą do 400 godzin. Wystarczą Ci na mnóstwo dłuższych tras. Biało-żółta barwa zapewni Ci przy tym doskonałą widoczność. Nie są to najjaśniejsze H7, lecz dobrze się sprawdzają.

Geometria oraz ogólne wykonanie żarówek stoją na wysokim poziomie. Przed maską swojego samochodu ujrzysz precyzyjnie rozświetlony i szeroki obszar. Obejmie również pobocze, zatem w odpowiednim momencie zauważysz chociażby przechodniów. Dodam, że nie ma tu większej losowości co do dwupaku: oba egzemplarze żarówek Philips powinny świecić dokładnie tak samo.

Philips VisionPlus to w gruncie rzeczy proste żarówki H7 z dobrym odcięciem światła i zadowalającą jasnością. Nie są specjalnie podkręcone bądź idealnie białe, ale co z tego? Istotne, że mają dobrą geometrię żarnika i spokojnie podołają jeździe w deszczu.

Ocena produktu: 9.28/10

Jakie żarówki H7 wybrać?

W tej części dokładnie omówię całą kategorię żarówek H7. Dowiesz się, co muszą Ci zapewnić, jak to osiągają, co je różni czy jak są testowane w warunkach laboratoryjnych. Pełne kompendium wiedzy, dzięki któremu sam staniesz się ekspertem od wyboru żarówek H7!

Jakie muszą być dobre żarówki H7? Co powinny Ci zapewnić?

Jakie powinny być najlepsze żarówki H7? Infografika

Z reflektorów Twojego auta musi wychodzić odpowiednio jasny strumień światła o wystarczającym zasięgu. Wtedy zapewnisz sobie komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą, we mgle, podczas opadów deszczu lub śniegu.

Żadna przeszkoda na drodze Cię nie zaskoczy, a przynajmniej nie z winy zbyt słabo świecących żarówek.

Szybko zauważysz inny samochód, pieszego, rowerzystę, zwierzę na drodze lub to, co dzieje się na poboczu, unikając stłuczki lub innej tragedii. Twoje żarówki H7 będą rzucały daleki i równomierny snop światła, co znacząco ułatwi Ci pokonywanie najtrudniejszych tras.

Przy powyższych cechach solidnie żarówki halogenowe nie powinny oślepiać innych kierowców. To w końcu równie duże niebezpieczeństwo co zbyt słaba widoczność.

Do tego przepisy drogowe wymagają jazdy na światłach przez całą dobę (co ma wielu przeciwników). Wypada więc, aby żarówki H7 odznaczały się przy okazji odpowiednią żywotnością (choć zawsze warto mieć zapasową parę w samochodowym schowku).

Jak widzisz, są to proste, wręcz oczywiste założenia, ale… niestety trudno przed zakupem wyczuć, jakie żarówki H7 je spełnią. W praktyce na wydajny strumień świetlny czy trwałość żarówki wpływa masa różnych cech. I właśnie je wziąłem pod uwagę, układając zestawienie oraz tworząc opinie.

Przejdźmy więc do konkretnych priorytetów!

Wydajność świetlna i bezpieczeństwo żarówek H7

Najważniejsza sprawa i podstawa do wyłonienia najlepszych żarówek samochodowych H7. Rzucany przez nie snop światła musi doskonale rozświetlać drogę i pobocze, mając odpowiedni zasięg. I przy okazji nie oślepiać innych kierowców.

Problem w tym, że nie sprawdzisz tego sam przed zakupem. Nie wyczytasz ze specyfikacji czy pudełka. Znajdują się tam jedynie przechwałki. Główną jest ta o podkręconym natężeniu światła, np. o 150%.

Innym haczykiem jest wzmianka o rajdowych parametrach, które sprawdzą się w sportowych samochodach, zapewniając idealną widoczność np. w zimowych warunkach.

Ale to jedynie marketing.

Nie ma szans, aby żarówka świeciła o 150% lepiej od standardowej jasności świetlnego strumienia dla żarówek H7. Jakieś rajdowe parametry to też brednie. Ba, wyżyłowane modele często szybciej się przepalają (szczególnie te najtańsze, marketowe). Do tej myśli wrócę zresztą przy części z omówieniem żywotności.

Prawdą jest jednak, że znajdą się modele świecące lepiej. Tylko co to właściwie znaczy?

Omawiany priorytet oparłem na własnych doświadczeniach i testach żarówek H7, ale też wynikach z zagranicznych portali. Nie miałem bowiem możliwości odwiedzenia specjalnego laboratorium. A właśnie w nim można dokonać niektórych pomiarów.

W każdym razie wyselekcjonowane żarówki świecą bardzo dobrze.

Pod uwagę brałem tu następujące czynniki:

Co wpływa na wydajność świetlną żarówek H7? Infografika

  • Wszystkie cechy związane ze snopem światła, czyli geometrię żarnika, homologację E1, natężenie (światłość) i prawidłową linię odcięcia. Wpływają na odpowiednią ilość emitowanego światła, jak najlepszy zasięg, równomierny rozkład światła i w efekcie widoczność drogi.
  • Kluczowy był także efekt olśnienia. Im większe, tym inni kierowcy będą bardziej oślepieni przez Twoje reflektory. Pomiary opierają się tu na normach, których każda żarówka H7 nie powinna przekraczać. Sporo modeli wyleciało za to z klasyfikacji. Plus przypisywałem natomiast za udogodnienie z powłoką, na której znajduje się niebieski pierścień. Dodatkowo redukuje olśnienie, co wyróżnia najlepsze żarówki H7.
  • W niższym segmencie cenowym notorycznie spotykałem się z sytuacją, w której dwie takie same żarówki wyjęte z tego samego pudełka świeciły inaczej. Natężenie jednej z nich odbiegało od drugiej. Zakup żarówek H7 nie może być ruletką. Stawiałem na pewniaki pozbawione takiej losowości.
  • Wracając jeszcze do aspektu geometrii, jak i efektu olśnienia, dobrą żarówkę H7 zawsze da się tak wyregulować, aby prawidłowo oświetlała jezdnię, ale nie irytowała innych kierowców. Dodam przy okazji, że czasem reflektor danego samochodu ma jakąś wadę geometryczną. Wtedy idealnie świecące żarówki nie pokonają tej przeszkody i zawsze będzie coś kosztem czegoś.

Dzięki takim wytycznym byłem w stanie z dużą dokładnością sprawdzić skuteczność żarówek w praktyce. Niosą więc za sobą bezpieczeństwo i komfort. Przy swoim wyjątkowo jasnym świetle nie powinny oślepiać innych kierowców.

Opinia o barwie światła – jaka temperatura barwowa żarówek H7?

Postanowiłem przeznaczyć temu osobny punkcik, choć ściśle dotyczy i wydajności świetlnej, i bezpieczeństwa. Ta cecha stanowiła jednak bardzo ważny priorytet. Nie możesz jej ominąć, myśląc nad tym, jakie żarówki H7 wybrać.

Mówiąc wprost: toleruję i polecam wyłącznie białe lub żółte światło (ze wskazaniem na to pierwsze).

A teraz pokrótce wyjaśnię Ci dlaczego.

Barwa światła żarówek H7 - która najlepsza? Infografika

  1. Biała barwa – taka temperatura barwowa zapewnia naturalne światło (odpowiadające promieniom słonecznym), które nie rozprasza innych kierowców. Co najważniejsze, gwarantuje prawidłowe oświetlenie drogi w każdych warunkach atmosferycznych, również tych trudniejszych (zimowa noc, deszczowy dzień, mglisty poranek itp.). Powyżej 5000 K barwa światła zaczyna coraz bardziej wpadać w kolor niebieski.
  2. Żółta barwa – ma niższą od białej temperaturę barwową (nawet 3000 K). W mojej ocenie wypada odrobinę gorzej w trudniejszych warunkach. Z drugiej strony, nie męczy tak wzroku kierowców nadjeżdżających z przeciwka.
  3. Niestandardowa barwa – najczęściej niebieska. Bardziej rozprasza uwagę i męczy oczy. Żarówki tego typu nie zawsze spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa. Nie widzę sensu w kupowaniu takich tworów. Nie chodzi mi tu o jakieś uprzedzenia co do tuningu uwzględniającego inną barwę oświetlenia, a o samo bezpieczeństwo. H7 o niestandardowej barwie dużo częściej zawodzą pod względem wydajności świetlnej, mając przy okazji tendencję do nadmiernego oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. Barwionym żarówkom samochodowym mówię więc zdecydowane NIE.

Podsumowując tę część, plus leciał do żarówek zbliżających się jak najbardziej do temperatury barwowej na poziomie 5000 K. Nie jest to jednak takie łatwe w przypadku halogenów, np. w porównaniu do ksenonów.

Maksymalna wartość dopuszczana do ruchu drogowego to właściwie 4200 K. Tworząc ranking żarówek H7, najbardziej doceniałem zakres 3700 – 4200 K.

Natknąłem się też na pewną sztuczkę w żarówkach H7, które potrafią symulować efekt ksenonów. Chodzi o niebieski filtr na żarówce. Nie zwiększa on co prawda jasności, ale sprawia, że barwa światła staje się bardziej biała. Może i sztuczka, ale działa i ma realny wpływ na barwę, więc przyznawałem za nią małego plusika.

Żywotność i wytrzymałość żarówek H7

Kluczowe cechy już Ci nakreśliłem, ale cóż z tego wszystkiego, gdy żarówki będą zbyt często do wymiany? Żywotność jest więc ważnym aspektem, którego nie mogłem ominąć. Dobrym źródłem wiedzy są opinie internautów o żarówkach H7, ale nie tylko na nich opierałem ten priorytet.

Oto pewne ścieżki, które obrałem przy ocenie żywotności żarówek (oprócz własnych doświadczeń i praktycznych testów niektórych H7):

Jakie cechy wydłużają żywotność żarówek H7? Infografika

  • Ostrożnie podchodziłem do haseł o zwiększonej wydajności świetlnej. W praktyce takie żarówki nie są w stanie spełnić obietnic producentów. Przy okazji mogą dużo szybciej się przepalać. Dlaczego? Przez podkręcone parametry i różne sztuczki: niestandardowa konstrukcja żarnika, większe ciśnienie gazu wypełniającego bańkę i inne modyfikacje. Starałem się znaleźć złoty środek, czyli jaśniejsze światło, ale przy zachowaniu odpowiedniej żywotności żarówki.
  • Nawiązując do powyższego punktu, podwyższona wydajność świecenia generuje więcej ciepła. Wyższe temperatury nie mogą wpływać na poszczególne elementy żarówki, obniżając jej żywotność. Plusy przypisywałem za twarde szkło kwarcowe odporne na UV (które wykazuje przy okazji lepszą odporność na wibracje) i systemy chłodzenia oparte na radiatorach lub wentylatorach. A to nie wszystko. Cokół powinien być wykonany z materiału, który zniweluje wpływ wysokiej temperatury. Ogólnie biorąc, nic nie może zacząć się topić pod wpływem wysokiej temperatury. Dotyczy to nie tylko wyżyłowanych żarówek. Dobre żarówki H7 z filtrem UV zapobiegają także matowieniu szkła reflektora.
  • Nie odpuściłem nawet… skrętce. Tak, skrętka również powinna być odpowiednio wytrzymała, aby nie ulec za szybko uszkodzeniom mechanicznym.
  • Wielu producentów chwali się zdobytymi certyfikatami, które dotyczą wytrzymałości oferowanych produktów. Sprawdzałem je, choć i tak podchodziłem do tego z dystansem. Często certyfikaty nie mają aż tak dużo wspólnego z rzeczywistością, jak może się wydawać.
  • A teraz zapewne Cię zaskoczę. Pewien mały plusik w tej części analizy przypisywałem za… pudełko! Tak, ono również ma znaczenie. Pomyśl, żarówki są transportowane do sklepów i stacji benzynowych, a często kierowcy jeżdżą z zapasowymi. Hermetyczne pudełko dobrze je zabezpieczy. Te najtańsze pakowane są do byle czego. Jeszcze przed włożeniem do lampy mogą ulec pewnym uszkodzeniom.

Dodam, że żywotność standardowej żarówki H7 wynosi zazwyczaj od od 250 do 350 godzin świecenia. Zwracając uwagę na powyższe cechy, żywotność nie pójdzie drastycznie w dół.

Ile wytrzymują dobre żarówki H7? Żywotność żarówek H7 - Infografika

Nawet jeżdżąc ciągle po dziurawych drogach, ten element oświetlenia samochodowego nie straci swojej trwałości przez nadmierne wibracje. Nie wpłynie też negatywnie na jakość reflektora i poradzi sobie z wyższymi temperaturami wewnątrz bańki. Zmniejszy się tym samym ryzyko poluzowania czy rdzewienia.

Jeżeli takie korzyści idą w parze z prawidłową geometrią i natężeniem strumienia światła, mamy wręcz idealną żarówkę H7! Do takiej sytuacji dążyłem, układając moją klasyfikację.

Stosunek ceny do jakości żarówek H7

Częste są sytuacje, w których modele droższe od innych, np. o 50 zł, świecą dużo gorzej. Z pewnością nie należy ślepo wierzyć, że drogie żarówki halogenowe będą najlepsze.

Dlatego też w zestawieniu natkniesz się na wysoko ulokowane żarówki w przystępnej cenie. Sam nie należę do osób, które lubią przepłacać, więc przypisywałem solidnego plusa za stosunek ceny do jakości.

Ilość żarówek H7 w opakowaniu

Wybierałem dwupaki, bo to wygodne rozwiązanie. Żarówki H7 powinieneś wymieniać od razu obie, aby nie było między nimi różnic w natężeniu światła.

To jednak nie wszystko. Czasem zdarzają się zestawy zawierające więcej sztuk i to nie tylko tego samego rodzaju. Niektórzy producenci oprócz dwupaku H7 dodają w zestawie dwupak H1, oczywiście nie jako bonus (chociaż może wyjść taniej). Była to jednak dla mnie cecha neutralna. Podstawę stanowią 2 sztuki typu H7.

A co z żarówkami H7 LED?

Na portalach aukcyjnych często można się natknąć na żarówki H7 LED. Są cholernie jasne i białe, zresztą pewnie wiesz, o co chodzi w LED-ach.

W każdym razie… nigdy ich nie kupuj!

Dlaczego? Ponieważ nie spełniają norm homologacji (np. ECE). W praktyce są więc nielegalne i dostaniesz za nie mandat. Taka sama sytuacja jak z jakimiś tuningowymi żarówkami samochodowymi.

Ile kosztują żarówki H7?

Ceny najlepszych żarówek H7 w dwupaku to najczęściej 25 – 160 zł. Im wyższa kwota, tym łatwiej o mocniej świecące żarówki samochodowe. Niemniej i do 80 – 100 zł znajdziesz modele o znakomitej specyfikacji.

Jakiej firmy żarówki H7?

Najlepsi producenci żarówek samochodowych H7 to Osram, Elta, Philips oraz Bosch. Oferują żywotne żarówki, które szeroko i daleko rozświetlają przestrzeń przed autem. Wyróżnieni producenci dbają przy tym o redukowanie efektu oślepiania innych kierowców.

Podsumowanie

Nieważne, czym jeździsz. Czy jest to Audi, BMW, Ford, Fiat, Opel, Kia czy Volkswagen – zawsze musisz zadbać o jak najlepsze oświetlenie, najlepiej wożąc ze sobą zapasową parę żarówek.

Teraz już wiesz, jakie żarówki H7 wybrać, aby jak dobrze rozświetlały drogę i nie wkurzały innych kierowców. Nie straszna będzie Ci mgła, deszcz, śnieg czy mrok – przynajmniej nie przez słabo świecące żarówki.

Oczywiście efekt świetlny musi być taki sam z obu lamp, więc niczym troskliwy przyjaciel przypominam o stosowaniu tych samych żarówek wymienianych parami. Do samego montażu też się przyłóż, bo źle ulokowany trzonek potrafi zaburzyć rozkład światła i geometrię żarówki.

Nie pozostaje mi już nic innego, jak życzyć Ci szerokiej (i dobrze rozświetlonej) drogi!

Chyba że szukasz jeszcze rejestratora jazdy. Wtedy zostań na moim portalu i sprawdź najlepsze kamery samochodowe. Pełnią też funkcję monitorowania bryki i to nawet całodobowo. Osobno stworzyłem ranking wideorejestratorów przód-tył. Z takim sprzętem uwiecznisz także to, co dzieje się za Tobą.

Oceń publikację
[Głosy: 77 Średnia: 4.3]

Wszystkie komentarze weryfikowane są przed publikacją. Zasady gromadzenia, weryfikacji i publikowania komentarzy znajdują się w regulaminie.

Subscribe
Powiadom o
36 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Władysław
2 miesięcy temu

Pragnę zauważyć, że żarówki Elta opisane w artykule,nie jest oryginalną żarówką producenta.Producentm żarówki jest firmą Lucas,która pod swoim logo produkuje żarówki,,Lucas Booster +150 performance upgrade,,o nr.LLX477CLX2.Firma Elta jest tylko jedynym dystrybutorem produktów Lucasa..Parametry żarówki Elta są identyczne z oryginalną żarówką Lucas w/w.. Władysław

Maciek
3 miesięcy temu

Nie zgadzam się z opinią o barwie światła. Bardziej żółte światło poprawia widoczność w złych warunkach, takich jak mgła, deszcz, itp.

Damian
8 miesięcy temu

Fajny artykuł, przeczytany z zaciekawieniem. Chciałbym zapytać czy Elta Automotive EB6477TR nadadzą się do soczewek?

Wojtek
11 miesięcy temu

Elta Automotive EB6477TR . Witam czy te żarówki to typowy made i China bo na allegro można kupić z przesyłką właśnie z Chin ale i nie tylko a ceny od 48 zł do ponad 200 zł dlatego chcę wiedzieć jakie żarówki i za ile zł zostały użyte do testu , Jestem zainteresowany tymi żarówkami ale martwi mnie różnica cen i te wysyłki z Chin .

Rafał
1 rok temu

Witam. Super opisany ranking, wszystko ładnie, czytelnie po kolei. Fajny artykuł. Miałbym małe pytanka bo chcę kupić żarówki H7 do świateł drogowych i mijania oraz pozycyjne by miały taką samą barwę świecenia. W sklepach polecali mi wszędzie głównie zwykłe żarówki Philipsa lub te podrasowane ale tylko tej firmy i że reszta jest be. Dodam może że u mnie drogi głównie dojazdowe nie są oznakowane liniami i widoczność jest kiepska, lasy, łąki, pola. Głównie jesienią i zimą jest masakra, mgły, śnieg. Potem jak dobiję się do eski lub wojewódzkiej jest ok. Teraz potrzebowałbym fachowego doradztwa jakie żarówki byś polecił mi by ładnie w miarę świeciły, były dobre i widoczność była ok. Mam soczewki w aucie a auto Hyundai i30 2 generacja z 2014r. Jeśli jest możliwość, doradź proszę także oprócz H7 do drogowych i mijania to jakie do nich W5W i może byś podpowiedział do wstecznego białą jakąś W16W i do… Czytaj więcej »

Rafał
1 rok temu

Dzięki wielkie za odpowiedź. A które Osram szczególnie do mojego auta i na wymienione warunki?
Masz może jakieś godne polecenia żaróweczki także do wnętrza auta białe, mogą być ew. ledy. Chyba W5W i C5W?

Rafał
1 rok temu
Reply to  Rafał

W5W do pozycyjnych by musiały być chyba najlepiej w takim samym kolorze barwy światło jak H7 co?

Artur
1 rok temu

Skoro 250- 400 godzin świecenia to dobry wynik dla żarówek h7, to w takim razie ile godzin w przybliżeniu mogły świecić w moim aucie żarówki h7, które przepaliły się po 7 latach i przejechaniu w tym okresie około 60 tysięcy kilometrów? Auto Ford Fiesta, rok produkcji 2012, jazda głównie miasto, światła dzienne, więc nie świeciły na pełną moc, bo dopiero po przekręceniu przełącznika świateł na ON światła świecą mocniej.
Pozdrawiam

Marek
3 lat temu

Fajnie napisane, dzięki za zestawienie, zakupiłem Tungsram H7 Megalight Ultra +150% ,
jak te wypadają na tle Twojego rankingu?

Marek
3 lat temu

Bardzo dobra i ciekawa opinią o żarówkach i ich ocenie czasami warto skorzystać takiej opinii używałem philipsa

elka
4 lat temu

W mojej Zafirce b wstawilam (po sprowadzeniu auta) zamiast oemowych osramow standard tungsramy ML +90% i powiem, że swiatlo jasne nie swieci dalej, jednak w deszczu swiatla brak. Mialam z poprzedniego auta GE +50 i idencztyna sytuacja. Gdy ciemnia, las i nie pada jest super, jednak jazda w deszczu to porazka. I teraz juz nie wiem jaka zarowke kupic aby przy stalem bezdeszczowej pododzie jak i w deszczu czus ze mam zalozone wzmocnione swiatla. I jeszcze janda ciekawostka. Na probe wsadzilam zwykle narvy h7 i swiatlo wszak slabsze barwowo, to w deszczu lepiej (jednak wciaz to nie to) niz +50 i +90 krore mialam.
dzieki za podpowiedzi a i fajny rzeczowy artykul a takich w necie malo! pozdrawiam i jasnego Nowego Roku!

Michał
4 lat temu

Cześć Łukasz. Długo błądziłem po 'internetach’ nosząc się z zamiarem zjawiskowej przemiany oświetlenia w moim aucie, aż w końcu trafiłem na Twój benchmark 🙂 I pierwsza myśl gdy tu wszedłem brzmiała: „Kurcze, skąd ten facet wiedział czego szukam?!?” :-)) Świetnie ogarnąłeś temat i podałeś to w przystępnej formie! Tak na 5+ 😀
A celujący dostaniesz jak wypowiesz się w kwestii dwóch pozycji(ciekawi mnie czy brałeś je pod uwagę- I zostały zdyskwalifikowane, czy nie było ich jeszcze w ofercie) a mianowicie przypatrywałem się Philips ColorVision ( https://m.ceneo.pl/30184189 ) ale bardziej zaciekawiła mnie pozycja RING Xenon Ultima ( https://m.ceneo.pl/52255903#tab=spec )
Byłbym wdzięczny za opinię. Pozdrawiam…

Lech
4 lat temu

Ciekawe twierdzenie o żarówkach marki ring, ponieważ testy auto-świata (badające i pokazujące również rozkład oświetlenia) stwierdziły, iż: „Żarówki mocno „wyżyłowane”, tak naprawdę to najmocniej świecące żarówki spośród testowanych. Osoby o kiepskim wzroku, chcące poprawić skuteczność reflektorów w swoim aucie, powinny szukać właśnie tego „wynalazku”. Ring jest firmą mało znaną w Polsce, ale produkt przypomina do złudzenia żarówki koncernu GE sprzedawane np. pod marką Tungsram.”

Pozdrawiam
3 lat temu

Ring Automotive to firma należąca od kilku lat do Osram 😉 – takie wejście na rynek UK.