Ranking żarówek H7 2019

Ranking najlepszych żarówek samochodowych H7

Każda żarówka samochodowa to niezwykle ważna część zamienna. Wpływa bowiem na bezpieczeństwo, szczególnie po zmroku lub w zimie, gdy dużo częściej jeździmy w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Sprawdźmy więc wspólnie, które żarówki H7 są teraz najlepsze!

Samochodowe żarówki H7 są niepozorne, ale często zależy od nich nawet czyjeś życie. Zaliczają się do oświetlenia halogenowego, za ich światło odpowiada wolframowy żarnik znajdujący się w niewielkiej bańce. W tej samej bańce jest także gaz z pierwiastkami z grupy halogenowej (głównie jod i brom). Takie żarówki, mając jedno włókno, robią albo za światła drogowe, albo światła mijania.

Dodając do tego moc znamionową na poziomie 55 W i wydajność świetlną krążącą wokół 1500 lumenów, wydaje się, że nie może być tu różnic. W końcu budowa i główne parametry są na ogół tak podobne…

A jest zupełnie przeciwnie!

Na stacjach benzynowych, w marketach czy bardziej profesjonalnych sklepach z częściami i akcesoriami samochodowymi znajdziesz masę różnych żarówek. Ale teraz nie musisz się już zastanawiać, którą wybrać.

Tuż poniżej znajdziesz tabelkę przedstawiającą na bieżąco aktualizowany ranking żarówek H7. Pod tabelką natkniesz się z kolei na obszerne wyjaśnienie moich wyborów, czyli wszelkie kryteria, którymi się kierowałem. Nie przedłużając, zapraszam do spojrzenia na tabelkę i przeczytanie części opisowej. Gwarantuję, że sporo się dowiesz!

Jaką żarówkę H7 kupić?

ZdjęcieModelCenySztuk w opakowaniuTemperatura barwowaDeklarowana żywotność
żarówka H7 Osram Night Breaker Laser +150% DuoBoxOsram Night Breaker Laser +150% DuoBoxeMAG
Ceneo
23750 Kdo 250 godzin
żarówka H7 Tungsram MegaLight Ultra +120%Tungsram MegaLight Ultra +120%eMAG
Ceneo
2b/ddo 400 godzin
żarówka H7 Philips X-Treme Vision 130%Philips X-Treme Vision 130%Ceneo2 + 2xH13700 Kdo 450 godzin
żarówka H7 Bosch GIGALIGHT +120%Bosch GIGALIGHT +120%Ceneo2b/db/d
żarówka H7 Philips White Vision Ultra 4200KPhilips White Vision Ultra 4200KCeneo24200 Kdo 200 godzin
żarówka H7 Philips Racing Vision +150%Philips Racing Vision +150%eMAG
Ceneo
23500 Kb/d

Jak wybrałem
najlepsze żarówki H7?

Z reflektorów Twojego auta musi wychodzić odpowiednio jasny strumień światła o wystarczającym zasięgu – tak w uproszczeniu. Wtedy zapewnisz sobie komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą, we mgle, podczas opadów deszczu lub śniegu.

Żadna przeszkoda na drodze Cię nie zaskoczy, a przynajmniej nie z winy zbyt słabo świecących żarówek. Szybko zauważysz inny samochód, pieszego, rowerzystę, zwierzę na drodze lub to, co dzieje się na poboczu, unikając stłuczki lub innej tragedii. Twoje żarówki H7 będą rzucały daleki i równomierny snop światła, co znacząco ułatwi Ci pokonywanie najtrudniejszych tras.

Do tego nasze przepisy wymagają jazdy na światłach przez całą dobę (a ma to wielu przeciwników). Wypada więc, aby żarówki H7 odznaczały się przy okazji odpowiednią żywotnością (choć zawsze warto mieć zapasową parę w samochodowym schowku).

Jak widzisz, są to proste, wręcz oczywiste założenia, ale… niestety trudno przed zakupem wyczuć, która żarówka będzie dobra i je spełni. W praktyce na wydajny strumień świetlny czy trwałość żarówki wpływa masa różnych cech. I właśnie je wziąłem pod uwagę, układając zestawienie.

Przejdźmy więc do konkretnych priorytetów!

reflektory z żarówkami w eleganckim jaguarze

Wydajność świetlna i bezpieczeństwo

Najważniejsza sprawa i podstawa do wyłonienia najlepszych żarówek samochodowych typu H7. Rzucany przez nie snop światła musi doskonale rozświetlać drogę i pobocze, mając odpowiedni zasięg. I przy okazji nie oślepiać innych kierowców.

Problem w tym, że nie sprawdzisz tego sam przed zakupem. Nie wyczytasz ze specyfikacji czy pudełka. Znajdują się tam jedynie przechwałki. Główną jest ta o podkręconym natężeniu światła, np. o 150%. Gdy na opakowaniu znajduje się jeszcze rysunek fajnej fury z mocno świecącymi reflektorami, taka reklama zaczyna działać na wyobraźnię. Ja do tego podchodziłem bardzo ostrożnie.

Innym haczykiem jest wzmianka o rajdowych parametrach, które sprawdzą się w sportowych samochodach, zapewniając idealną widoczność np. w zimowych warunkach.

Ale to jedynie marketing. Nie ma szans, aby żarówka świeciła o 150% lepiej od standardowej jasności świetlnego strumienia dla żarówek H7. Jakieś rajdowe parametry to też brednie. Ba, takie wyżyłowane modele często szybciej się przepalają (szczególnie te najtańsze, marketowe). Do tej myśli wrócę zresztą przy części z omówieniem żywotności.

Prawdą jest jednak, że znajdą się modele świecące lepiej. Tylko co to właściwie znaczy? Omawiany priorytet opierałem na własnych doświadczeniach i testach, ale też wynikach z zagranicznych portali. Nie miałem bowiem możliwości odwiedzenia specjalnego laboratorium. A właśnie w nim można dokonać niektórych pomiarów.

W każdym razie wyselekcjonowane żarówki świecą bardzo dobrze. Pod uwagę brałem tu następujące czynniki:

  • Wszystkie cechy związane ze snopem światła, czyli geometrię żarnika, homologację E1, natężenie (światłość) i prawidłową linię odcięcia. To wszystko wpływa na odpowiednią ilość emitowanego światła, jak najlepszy zasięg, równomierny rozkład światła i w efekcie widoczność drogi, również w bardzo trudnych warunkach pogodowych.
  • Kluczowy był także efekt olśnienia. Im większe, tym inni kierowcy będą bardziej oślepieni przez Twoje reflektory. Pomiary opierają się tu na normach, których każda żarówka H7 nie powinna przekraczać. Sporo modeli wyleciało za to z klasyfikacji. Plus przypisywałem natomiast za udogodnienie z powłoką, na której znajduje się niebieski pierścień. Dodatkowo redukuje olśnienie.
  • W niższym segmencie cenowym notorycznie spotykałem się z sytuacją, w której dwie takie same żarówki wyjęte z tego samego pudełka świeciły inaczej. Natężenie jednej z nich odbiegało od drugiej. Zakup żarówek H7 nie może być ruletką. Stawiałem na pewniaki pozbawione takiej losowości.
  • Wracając jeszcze do aspektu geometrii, jak i efektu olśnienia, dobrą żarówkę zawsze da się tak wyregulować, aby prawidłowo oświetlała jezdnię, ale nie irytowała innych kierowców. Dodam przy okazji, że czasem reflektor danego samochodu ma jakąś wadę geometryczną. Wtedy idealnie świecące żarówki nie pokonają tej przeszkody i zawsze będzie coś kosztem czegoś.

Dzięki takim wytycznym byłem w stanie z dużą dokładnością sprawdzić skuteczność żarówek w praktyce. Niosą więc za sobą bezpieczeństwo i komfort. Przy swoim wyjątkowo jasnym świetle nie powinny oślepiać innych kierowców (w porównaniu do LED-ów, na które notorycznie wyklinam przez osoby, które je stosują w swoich autach i leją na bezpieczeństwo innych).

mocno świecące reflektory z żarówkami H7

Opinia o barwie światła

Postanowiłem przeznaczyć temu osobny punkcik, choć ściśle dotyczy i wydajności świetlnej, i bezpieczeństwa. Ta cecha stanowiła jednak bardzo ważny priorytet.

Mówiąc wprost: toleruję i polecam wyłącznie białe lub żółte światło, ze zdecydowanym wskazaniem na to pierwsze.

A teraz pokrótce wyjaśnię Ci dlaczego:

  1. Biała barwa – taka temperatura barwowa (a dokładniej od 4300 do 5000 kelwinów) zapewnia naturalne światło (odpowiadające promieniom słonecznym), które nie rozprasza innych kierowców. Co najważniejsze, gwarantuje prawidłowe oświetlenie drogi w każdych warunkach atmosferycznych, również tych trudniejszych (zimowa noc, deszczowy dzień, mglisty poranek itp.). Powyżej 5000 K barwa światła zaczyna coraz bardziej wpadać w kolor niebieski.
  2. Żółta barwa – ma niższą od białej temperaturę barwową (nawet 3000 K). W mojej ocenie nieco gorzej wypada w trudniejszych warunkach, słabiej oświetlając drogę. Z pewnością nie męczy wzroku kierowców nadjeżdżających z przeciwka, a wręcz przeciwnie – jest przez nich słabiej dostrzegalna, co nie sprzyja jeździe podczas mglistej pogody.
  3. Niestandardowa barwa – najczęściej niebieska. Bardziej rozprasza uwagę i męczy oczy. W dodatku żarówki tego typu nie zawsze spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa. Nie widzę żadnego sensu w kupowaniu takich tworów. Nie chodzi mi tu o jakieś uprzedzenia co do tuningu uwzględniającego inną barwę oświetlenia, a o samo bezpieczeństwo. H7 o niestandardowej barwie dużo częściej zawodzą pod względem wydajności świetlnej, mając przy okazji tendencję do nadmiernego oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. Barwionym żarówkom samochodowym mówię więc zdecydowanie NIE.

Podsumowując tę część, plus leciał do żarówek zbliżających się jak najbardziej do temperatury barwowej na poziomie 5000 K. Nie jest to jednak takie łatwe w przypadku halogenów, np. w porównaniu do ksenonów.

A skoro o ksenonach mowa… natknąłem się na pewną sztuczkę w żarówkach H7, które potrafią symulować efekt ksenonów. Chodzi o niebieski filtr na żarówce. Nie zwiększa on co prawda jasności, ale sprawia, że barwa światła staje się bardziej biała. Może i sztuczka, ale działa i ma realny wpływ na barwę, więc przyznawałem za nią małego plusika.

dobre żarówki H7 w samochodzie osobowym Audi

Żywotność i wytrzymałość

Kluczowe cechy już Ci nakreśliłem, ale cóż z tego wszystkiego, gdy żarówki będą zbyt często do wymiany? A jak pewnie wiesz, najlepiej wymieniać od razu obie (muszą świecić równomiernie).

Żywotność jest więc ważnym aspektem, którego nie mogłem ominąć. Dobrym źródłem wiedzy są opinie internautów, ale oczywiście nie tylko na nich opierałem ten priorytet. Oto pewne ścieżki, które obrałem przy ocenie żywotności żarówek (oprócz własnych doświadczeń i praktycznych testów niektórych modeli):

  • Ostrożnie podchodziłem do haseł o zwiększonej wydajności świetlnej. Jak już wiesz, w praktyce takie żarówki nie są w stanie spełnić obietnic producentów. A przy okazji mogą dużo szybciej się przepalać. Dlaczego? Przez podkręcone parametry, a właściwie sztuczki z tym związane: niestandardowa konstrukcja żarnika, większe ciśnienie gazu wypełniającego bańkę i inne modyfikacje. Starałem się znaleźć złoty środek, czyli jaśniejsze światło, ale przy zachowaniu odpowiedniej żywotności żarówki.
  • Nawiązując do powyższego punktu, podwyższona wydajność świecenia generuje więcej ciepła. Wyższe temperatury nie mogą wpływać na poszczególne elementy żarówki, obniżając ich żywotność. Plusy przypisywałem za twarde szkło kwarcowe odporne na UV (które wykazuje przy okazji lepszą odporność na wibracje) i systemy chłodzenia oparte na specjalnych radiatorach lub wentylatorach. A to nie wszystko. Cokół powinien być wykonany z materiału, który zniweluje wpływ wysokiej temperatury. Ogólnie biorąc, nic nie może się zacząć topić pod wpływem wysokiej temperatury i dotyczy to nie tylko wyżyłowanych żarówek. Żarówki z filtrem UV zapobiegają także matowieniu szkła reflektora.
  • Nie odpuściłem nawet… skrętce. Tak, skrętka również powinna być odpowiednio wytrzymała, aby nie ulec za szybko uszkodzeniom mechanicznym.
  • Wielu producentów chwali się zdobytymi certyfikatami, które dotyczą wytrzymałości oferowanych produktów. Sprawdzałem je, choć i tak podchodziłem do tego z dystansem, bo często certyfikaty nie mają aż tak dużo wspólnego z rzeczywistością, jak może się wydawać.
  • A teraz zapewne Cię zaskoczę. Pewien mały plusik w tej części analizy przypisywałem za… pudełko! Tak, to również ma znaczenie. Pomyśl, żarówki są transportowane do sklepów i stacji benzynowych, a często i kierowcy jeżdżą z zapasowymi. Hermetyczne pudełko dobrze je zabezpieczy. Te najtańsze pakowane są często do byle czego. Jeszcze przed włożeniem do lampy mogą ulec pewnym uszkodzeniom.

Dodam, że żywotność standardowej żarówki H7 wynosi zazwyczaj od od 250 do 350 godzin świecenia. Zwracając uwagę na powyższe cechy, żywotność nie pójdzie w dół.

Nawet jeżdżąc ciągle po dziurawych drogach, ten element oświetlenia samochodowego nie straci swojej trwałości przez nadmierne wibracje. Nie wpłynie też negatywnie na jakość reflektora i poradzi sobie z wyższymi temperaturami wewnątrz bańki. Zmniejsza się tym samym ryzyko poluzowania czy rdzewienia.

Jeżeli takie korzyści idą w parze z prawidłową geometrią i natężeniem strumienia światła, mamy wręcz idealną żarówkę H7! Do takiej sytuacji dążyłem, układając moją klasyfikację.

żarówki H7 w samochodzie BMW

Stosunek ceny do jakości

Częste są sytuacje, w których modele droższe od innych, np. o 50 zł, świecą dużo gorzej. Z pewnością nie należy ślepo wierzyć, że drogie żarówki będą najlepsze. Podczas analizy tej kategorii i tworzenia klasyfikacji dosadnie się o tym przekonałem.

Dlatego też w zestawieniu natkniesz się na wysoko ulokowane żarówki w przystępnej cenie. Sam nie należę do osób, które lubią przepłacać, więc przypisywałem solidnego plusa za stosunek ceny do jakości.

Ilość sztuk w opakowaniu

Wybierałem dwupaki, bo to wygodne rozwiązanie. Żarówki H7 powinieneś wymieniać od razu obie, aby nie było między nimi różnic w natężeniu światła.

To jednak nie wszystko, bo czasem zdarzają się zestawy zawierające więcej sztuk, i to nie tylko tego samego rodzaju. Niektórzy producenci oprócz dwupaku H7 dodają w zestawie dwupak H1, oczywiście nie jako bonus (chociaż może wyjść taniej). Była to jednak dla mnie cecha neutralna. Podstawę stanowią 2 sztuki typu H7.

Jakiej firmy żarówki H7?

Często pada pytanie nie o same żarówki, a ogólnie o ich producenta. Jestem przeciwnikiem takiego podejścia, bo na tym rynku jest spory miszmasz. Rozsądnie zrobisz, porównując jak najwięcej żarówek.

Mimo wszystko z chęcią wyróżnię kilku producentów, którzy zazwyczaj trzymają dobry poziom. Jednym z nich jest Osram. Owszem, używa zakupowych haczyków, np. o niesamowicie podkręconym natężeniu światła, ale to robią w zasadzie wszyscy. Żarówki tej firmy nie są może najtańsze, ale najczęściej świetnie się sprawdzają.

Jak to zwykle w wielu kategoriach bywa, bardzo szeroką ofertę ma Philips. Druga sprawa, że niektóre żarówki H7 mocno wycenia. Przy tylu modelach kilka musiało wpaść do klasyfikacji, choć i sporo odrzuciłem z wstępnej selekcji, więc różnie bywa.

Żarówki H7 od Tungsram są z kolei zazwyczaj tanie i dobre. Tak najprościej mogę je opisać. Swoje do powiedzenia ma także Bosch.

Nigdy jednak nie wiadomo, co przyniosą kolejne aktualizacje tego materiału, bo staram się regularnie sprawdzać najnowsze propozycje. W przeszłości mógłbym Ci wymienić sporo innych marek, które w tej chwili nie są już tak aktywne na tym rynku. Zobaczymy, czy czeka nas jeszcze wysyp żarówek od kolejnych producentów oświetlenia samochodowego.

Podsumowanie

Nieważne, czym jeździsz. Czy jest to Ferrari, Mercedes, Audi, BMW, Ford, Opel czy stary Volkswagen – zawsze musisz zadbać o jak najlepsze oświetlenie, najlepiej wożąc ze sobą zapasową parę żarówek.

Teraz już wiesz, które H7 kupić, aby jak najlepiej rozświetlały drogę i nie wkurzały innych kierowców. Nie straszna będzie Ci mgła, deszcz, śnieg czy mrok – przynajmniej nie przez słabo świecące żarówki.

Oczywiście efekt świetlny musi być taki sam z obu lamp, więc niczym troskliwy przyjaciel przypominam o stosowaniu tych samych żarówek wymienianych parami. Do samego montażu też się przyłóż, bo źle ulokowany trzonek potrafi zaburzyć rozkład światła i geometrię żarówki.

Nie pozostaje mi już nic innego, jak życzyć Ci szerokiej drogi!

Nie wychodź jeszcze z PROrankingów! Zobacz inne rankingi sprzętu dla zmotoryzowanych:

Podoba Ci się na PROrankingach? Jeżeli tak, to:

[Głosów:2    Średnia:5/5]

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o